Amazonin algoritmit kehittyvät

Kirjoitin tammikuussa Amazonin analytiikkahaasteista liittyen kohdennettuun sähköiseen markkinointiin, ja postini lopussa arvelin ongelman olevan jo korjattu. Näin ei kuitenkaan ollut. Kevään CRM 2012 -tapahtumassa joku kertoi vastaavanlaisen tarinan, sillä kertaa tuoreesta pihvilihasta.

Eilen Amazon.comissa surfatessani huomasin, että joillekin tuotesivuille on tuotu maininta ”We are not able to ship this item to your default shipping address”, kuten oheisessa kuvassa näkyy. Algoritmeja on siis päivitetty, ja nyt joidenkin tuotteiden kohdalla tutkitaan, voidaanko tuotetta toimittaa asiakkaalle.

Läheskään aukoton tarkastus ei vielä ole. Yhä voin kerätä ostoskoriini tuotteita, joiden toimitus Suomeen ei onnistu (mm. moottorisahoja, ruohonleikkureita, krysanteemeja ja kokonaisia nyljettyjä/puhdistettuja kaniineja). En per nyt osaa sanoa, aiheuttavatko näiden tuotteiden tarkastelut markkinointiviestintää, sillä olen kieltänyt Amazonilta kaikki mainospostit. Jos pitäisi veikata, niin todennäköisesti kyllä.

Baby steps, kuten merten takana on tapana sanoa. Seuraamme kehitystä mielenkiinnolla.

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: