Datalla vaalivoittoon — asiakkaana äänestäjä

Sopivan tuotteen valinta on monelle vaikeaa, ja vielä vaikeampaa se on silloin, kun tuotteen vaihto- ja palautusehdot ovat tavanomaista heikommat. Näin oli varsinkin alkuviikosta Yhdysvalloissa pidetyissä presidentinvaaleissa, joissa moni äänestäjä pohti valintaansa aina uurnille asti.

Time-lehdessä on mielenkiintoinen case-selostus siitä, miten Obaman leirissä hyödynnettiin big datan mahdollisuuksia viestintään ja kampanjan operatiivisten valintojen tekemiseen. Kun artikkelia lukiessa pitää mielessä, että kampanjassa tuotteena on presidenttiehdokas tai tämän rahoitus ja asiakkaana äänestäjä, on asioista moni sovellettavissa myös perinteiseen asiakkuusmaailmaan.

Kommentoi

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: